Nieuwe fractievoorzitter: Anne Koning

15 november 2018

In de aanloop naar de verkiezingen op 20 maart 2019 vindt er een wisseling plaats binnen de fractie. Per 12 november heeft Anne Koning het fractievoorzitterschap overgenomen van Ron Hillebrand. Bij de Algemene Ledenvergadering van de PvdA Zuid-Holland op 10 november is zij benoemd als lijsttrekker voor de Provinciale Statenverkiezingen.

Ron Hillebrand: “Afgelopen zaterdag heeft de algemene ledenvergadering van de PvdA Zuid-Holland, zeer tot mijn genoegen, Anne Koning aangewezen als lijstrekker van de Partij van de Arbeid bij de aankomende statenverkiezingen. Zelf besloot ik reeds eerder dit jaar dat voor mij na 12 jaar statenlidmaatschap de tijd is gekomen om het stokje over te dragen.” In de aanloop naar de verkiezingen, neemt zij daarom de taken van Hillebrand over. Met frisse energie gaat zij de komende verkiezingen tegemoet: ‘We pakken woningnood aan, werken aan droge voeten ook als het heel hard regent en zetten ons in voor eerlijke banen. Dat doet de PvdA in de provincie, het waterschap en in de Eerste Kamer,” aldus Anne Koning.

Op de kandidatenlijst voor 2019-2023 is huidig Statenlid Willem Minderhout opnieuw verkiesbaar, Naomie Matil en Ron Hillebrand zijn lijstduwers op plek 49 en 50. Beiden hebben zij zich voortreffelijk ingezet en zullen zij dit ook nog doen tot de nieuwe fractie wordt gevormd.

Op de kandidatenlijst voor 2019-2023 is huidig Statenlid Willem Minderhout opnieuw verkiesbaar, Naomie Matil en Ron Hillebrand zijn als lijstduwers opgenomen op de kandidatenlijst. Beiden hebben zij zich voortreffelijk ingezet en zullen dit ook nog doen tot de nieuwe fractie wordt gevormd. Alvast meer weten over de verkiezingen? Klik dan hier!