Vlietland bedreigd door luxe vakantiehuizen

12 juli 2022

Dagelijks genieten honderden mensen van het natuur- en recreatiegebied Vlietland in Leidschendam-Voorburg. Dat willen we graag zo houden. Daarom zijn we tegen de plannen om luxe vakantiehuizen te bouwen in ons schaarse groen.

Statenlid Evelyn Hijink; “De vraag is wat we nog kunnen doen om de plannen te stoppen. Het idee is dat er een luxe vakantiehuizenpark van 222 huizen komt. Met daarbij een restaurant en 569 parkeerplaatsen. Ik begrijp de onrust van de omwonenden heel goed en die deel ik ook. Een petitie om de plannen te stoppen is inmiddels ondertekend door 7.000 mensen. We stellen schriftelijke vragen over de mogelijkheden die de provincie nog heeft om de plannen tegen te houden.”

“Het natuur en recreatie park Vlietland is al enorm ingeperkt door de Rijnlandroute en de verbreding van de A4. De bewoners en de natuur hebben al heel veel ingeleverd. Nu het laatste stuk ook weer geëxploiteerd wordt, wordt het te dol. Ook vraag ik mij af of het wel kan en mag in verband met de stikstof die vrijkomt met de bouw.“

“We willen dit prachtige gebied voor iedereen toegankelijk houden. Het maakt een belangrijk deel uit van een gezonde en groene leefomgeving en draagt in grote mate bij aan de kwaliteit en de beleving in dit druk bevolkte gebied. Zo’n groot vakantiepark zorgt er voor dat een groot deel van het gebied en het strand niet meer toegankelijk is voor de gewone recreanten uit de buurt en lijkt me niet de bedoeling” aldus statenlid Evelyn Hijink.

Meer info:

Verzet tegen vakantiepark: gaat de bouw in de ‘Rivièra van de Randstad’ door? – Omroep West

Inwoners Voorschoten verzetten zich tegen plan vakantiepark: ‘Megalomaan beleggingsproject’ | Dit zijn onze topverhalen | AD.nl