Samenwerken aan een nieuwe sociaaldemocratische verhaal voor het middenbestuur

7 oktober 2020

Of het nu gaat om wonen, natuur-en landschapsontwikkeling, de waterhuishouding of de energietransitie: de beleidsterreinen van de provincies en waterschappen staan weer middenin de (politieke) belangstelling. En daarmee staan provincies en waterschappen zelf ook terecht in de belangstelling! Komend jaar werken Gedeputeerden, Statenleden en Waterschappers daarom samen aan een nieuwe PvdA-verhaal voor het middenbestuur. Vanuit Zuid-Holland zit Anne Koning in de groep betrokkenen.

Vrijdagmiddag 30 oktober vanaf 14:00 uur wordt er tijdens een eerste werksessie ingezoomd op het thema: cultuur. Samen met o.a. Oeds Westerhof, directeur van het Fonds voor Cultuurparticipatie, Femke Eerland, directeur van het Festival Noorderzon, en onze gedeputeerden Anita Pijpelink en Rob van Muilekom worden de verschillen per provincie onder de loep genomen en wordt er gekeken naar de (provinciale) effecten, die voortvloeien uit landelijke regelingen als de BIS en het Fonds voor de Podiumkunsten. Wat is de meerwaarde van het provinciaal cultuurbeleid ten opzichte van wat de lokale en Rijksoverheid nu al doen? En hoe kunnen we onze sociaaldemocratische waarden van verheffing, binding en bestaanszekerheid verwezenlijken in het provinciale cultuurbeleid?

Zoals gezegd ontstaan de beste ideeën samen, dus we zouden het heel leuk vinden als ook jij aanschuift en je mooie voorbeelden of juist zorgen met ons deelt. Aanmelden kan hier.

Andere sessies om vast in je agenda te noteren:

Wonen: vrijdagmiddag 20 november om 13.30 uur

Klimaat en energie: vrijdagmiddag 29 januari om 13.30 uur