Provincie Zuid-Holland zet weer in op sport en bewegen

23 juni 2020

Sinds de provincie Zuid-Holland in het coalitieakkoord sport en bewegen heeft opgenomen was het wachten op de uitvoering ervan. De onlangs opgestelde startnotitie Sport en Recreatie is dan ook enthousiast ontvangen door Provinciale Staten. De PvdA is blij dat in de startnotitie de focus voornamelijk ligt op het faciliteren en stimuleren van bewoners om meer naar buiten te gaan.

Heel veel mensen willen naar buiten om te ontspannen, wandelen, hardlopen, fietsen, varen voetballen en paarrijden. Dankzij corona is het extra duidelijk geworden voor mensen dat sport en bewegen een belangrijke bijdrage levert aan de gezondheid van mensen. Daarnaast komen de inwoners van onze provincie ook in contact met elkaar op een laagdrempelige manier.

De PvdA heeft bij monde van fractievertegenwoordiger Hawar Mouhiddine gevraagd om bij de uitwerking van de startnotitie extra aandacht te hebben op het gebied van bereikbaarheid, groen en water. Daarnaast heeft de PvdA extra aandacht gevraagd voor de situatie van sportverenigingen en sportaccommodaties die kampen met financiële problemen wat dankzij de coronacrisis is ontstaan.

Gedeputeerde Anne Koning zei het volgende over de startnotitie Sport en Recreatie: “Ik ben blij met de steun vanuit Provinciale Staten. Met het gestelde vertrouwen kunnen we nu verder aan de slag met de verdere uitwerking. Dat is hard nodig. Met name de afgelopen maanden lieten zien hoe belangrijk het is om dicht bij huis te kunnen ontspannen en bewegen.”