Nieuwe fractie PvdA Zuid-Holland!

Door Anne Koning op 29 maart 2023

Gister hebben we afscheid genomen van een paar bijzondere mensen die onze fractie de afgelopen jaren groot hebben gemaakt. Dat betekent dat we verder gaan met een nieuwe wind. Vandaag was de installatie van de nieuwe Provinciale Staten. Het sociaaldemocratische geluid is weer goed vertegenwoordigd met vier Statenleden van de PvdA in Zuid-Holland.

Jullie kennen natuurlijk onze lijsttrekker en gedeputeerde kandidaat Anne Koning. Tijdens de onderhandelingen is Anne de fractievoorzitter van onze nieuwe fractie. Ook onze voormalig fractievoorzitter Rosalie Bedijn is weer een versterking van ons team.

nieuwe fractienieuwe fractie

Maar we hebben ook nieuwe gezichten. Maak Kennis met Statenleden Adem Mustafa Negash en Marleen Maat. Adem is misschien nieuw als Statenlid, maar is ook nog bekend als voormalig fractiemedewerker voor de vorige fractie. Marleen maakt de fractie compleet met haar juridische kennis en onuitputtelijke energie!

nieuwe fractienieuwe fractie

Daarnaast hebben we ons oog al op Gregor Rensen als onze fractievertegenwoordiger. Gregor’s kennis en ervaring van de bestuurlijke wereld is ongekend en is daardoor onmisbaar! De officiële installatie van de fractievertegenwoordigers volgt nog.

Samen vormen zij een ijzersterk team dat de onderhandelingen voor een nieuw college aangaan. De verkenner Fred Teeven maakte vandaag bekend dat hij twee mogelijke coalities voor ogen heeft. Een met de BBB, VVD, PvdA, GroenLinks en het CDA. De ander met BBB, VVD, CDA, PVV, JA21 en de SGP. We houden jullie op de hoogte.

Wat de toekomst ook brengt, wij maken ons hard voor een sociaal, groen en eerlijk Zuid-Holland!

Anne Koning

‘Ik stroop graag mijn mouwen op’  Aan de kant staan is niets voor Anne Koning. Liever stroopt zij haar mouwen op. Om vorm te geven aan de samenleving van de toekomst. Als lijsttrekker bij de Provinciale Statenverkiezingen en als gedeputeerde wonen, ruimtelijke ordening, recreatie en sport is zij flink bezig. Haar grootste ambitie? “Bouwen voor iedereen.”     Oog voor mensen met pech  “Ik sta voor

Meer over Anne Koning