Kou op komst: Buurthuiskamer geopend

1 november 2022

De provincie Zuid-Holland opent haar deuren. De oude Statenzaal is omgetoverd tot een echte Buurthuiskamer. Iedereen die thuis in de kou zit is welkom voor een kop koffie of thee.

We weten natuurlijk niet hoe koud het wordt komende winter. Maar wat we wel weten is dat veel mensen de thermostaat nu al terugdraaien om broodnodige centen te kunnen besparen. Logisch, want de prijzen zijn al tijden niet normaal. En wie weet welke kant het op gaat?

Onder andere Statenlid Paulien van der Hoeven heeft aandacht gevraagd in haar commissies. Paulien vroeg meerdere keren in de commissie Bestuur, Maatschappij en Middelen of de provincie om meer inzet rondom armoede. De opening van de Buurthuiskamer is een goed initiatief. Het is een positieve ontwikkeling dat de provincie Zuid-Holland de steeds urgentere armoede problematiek agendeert.

Paulien: “We lossen hier de grote problemen die mensen hebben niet op, maar wel goed dat we met deze actie iets concreet doen voor mensen die het lastig hebben..”

Dus

Zit je veel thuis en in de kou? Kom dan vooral langs op het provinciehuis. Daar wacht een warme woonkamer met een bakkie voor iedereen die in de buurt is.

De Buurthuiskamer is vrij toegankelijk in gebouw A. Het is op werkdagen geopend vanaf woensdag 1 november.

Kan je het niet vinden? Loop dan vooral even bij de hoofdingang naar binnen. Het provinciehuispersoneel helpt je graag op weg.

Kijk ook even HIER voor energiebesparende maatregelen.

De commissaris van de Koning Jaap Smit overhandigt de sleutel aan kapitein Harm Slomp (bestuursvoorzitter Leger des Heils) en opent de provinciale Buurthuiskamer

Foto: Harm Slomp (links ) & Jaap Smit (Rechts)