Raadsleden dag september 2024

30 september 2024

Afgelopen zaterdag 28 september organiseerde onze fractie wederom een ‘Raadsleden dag’, dit doen we elk half jaar.

Met als doel verbinding en afstemming tussen statenleden, raadsleden, wethouders en gedeputeerden van GroenLinks & PvdA in de Provincie Zuid-Holland. Door samen te werken vormen we een vuist voor een groener en socialer Nederland.

Thema sessies

Betere samenwerking zorgt voor een sterker links geluid. De genodigden konden zich aanmelden en input geven over de thema’s die zij graag willen bespreken. Dit keer hebben we ingezoomd op regionale thema’s; zo was er een sessie over wonen, natuur, energie, landbouw en de linkse samenwerking.

Het mooie aan deze bijeenkomst is het leggen van de verbinding tussen provincie en gemeente. Zo halen we op wat er speelt op woongebied, en kunnen we effectief provinciaal beleid maken. Een mooi voorbeeld is inzet om kantoorpanden om te bouwen tot woningen, als die niet gebruikt worden.”- Statenlid Tijmen Lamers, over de sessie wonen

Verder versterken van de linkse samenwerking

“Het is heel waardevol om collega raadsleden en wethouders te spreken. We leren van elkaar, leren elkaar beter kennen en ik ga vol inspiratie naar huis. Ik heb kunnen delen hoe de samenwerking tussen GroenLinks en PvdA tot stand is gekomen en we hebben samen tips voor succesvolle samenwerking en de eventuele valkuilen besproken.” – Statenlid Rosalie Bedijn, over de sessie Linkse Samenwerking

Samen zoeken naar slimme oplossingen

“Provinciale thema’s zoals goed O.V. en het tegengaan van netcongestie zijn per definitie ook lokale thema’s. Heel belangrijk daarom om regelmatig met als raads- en statenleden hierover te spreken. Samen zoeken we naar oplossingen die écht werken.” -Statenlid Lars Klappe, over de sessie energie en linkse samenwerking

Verder hebben we gezamenlijk gesproken over de effecten van het regeerakkoord voor de provincie. En nam Tweede Kamerlid Barbara Kathmann het woord om ons te inspireren met haar bevlogen woorden over de linkse samenwerking.  Het was een nuttige en gezellige dag waar er veel waardevolle informatie is uitgewisseld. We sloten af met een gezamenlijke lunch.

Input over de toekomst van onze provincie

“Wat was de Raadsleden dag een feestje! Het was geweldig om zoveel enthousiaste gezichten en creatieve ideeën bij elkaar te zien. De sfeer was onmiskenbaar: mensen deelden ervaringen, inspireerden elkaar en gaven volop input over de toekomst van onze provincie. Het enthousiasme om aan de slag te gaan was aanstekelijk en het is mooi om te zien hoe iedereen zich inzet voor een betere leefomgeving. Samen werken we aan een groener en socialer Zuid-Holland!” – Vicefractievoorzitter Adem Mustafa Negash

Werk jij voor een fractie van GroenLinks/PvdA in de provincie Zuid-Holland en heb je geen uitnodiging ontvangen? Mail [email protected]