Metin Çelik gestopt als Statenlid

15 november 2018

Tot onze spijt is Metin Çelik met zijn werk als Statenlid gestopt. Naar aanleiding van het proces in de totstandkoming van de kandidatenlijsten, besloot hij dat hij zich niet meer met de volle 100% motivatie en positiviteit kon inzetten voor de fractie. Om deze reden besloot hij te stoppen met het werk als Statenlid en zich niet meer opnieuw te kandideren.

Als fractie willen we Metin bedanken voor zijn harde werk de afgelopen periode en hebben we respect voor zijn keuze. In zijn periode als Statenlid was Metin voorzitter van de commissie Ruimte en Leefomgeving, lid van het presidium, en was hij als woordvoerder verkeer betrokken bij besluiten als de Rijnlandroute, de ov-tarieven en de Duinpolderweg. Hij heeft het initiatief genomen om een pilot te doen met de nachtboot. Metin heeft in alle overwegingen altijd navraag gedaan bij bestuurders en bewoners om zo tot de beste beslissingen te komen. Wij wensen hem veel succes in zijn verdere loopbaan.

Leo Mudde zal Metin Çelik opvolgen als Statenlid. Leo is een schrijvende journalist met een sociologische achtergrond. Zijn artikelen verschijnen in VNG Magazine, het blad van de Vereniging van Nederlandse Gemeenten. Tot voor kort was hij voorzitter van de PvdA in Krimpenerwaard. Hij woont in Gouderak. In het verleden was hij raadslid en fractievoorzitter in de toenmalige gemeente Ouderkerk. “In de gemeenteraad heb ik ervaren hoe effectief het kan zijn om samen, als gemeente en provincie, op te trekken. Om dingen voor elkaar te krijgen. Want uiteindelijk, hoe ver de provincie ook van het bed van onze inwoners lijkt te staan, gaat het om hetzelfde: werken aan een betere samenleving. Wie wil nou niet in een schone en mooie omgeving wonen, wie wil niet gemakkelijk en snel naar z’n werk kunnen reizen? En wie wil niet dichtbij kunnen genieten van de natuur – ook midden in de drukke Randstad?”, aldus Leo Mudde. Hij zal tot de nieuwe fractie gevormd wordt in maart 2019 als Statenlid zitting nemen voor de PvdA in Zuid-Holland.