Gedeputeerde Anne Koning presenteert het Ruimtelijk Voorstel

5 november 2023

Samen vooruit naar een groen, gezond en leefbaar Zuid-Holland! Onze gedeputeerde Anne Koning geeft het goede voorbeeld. Zij presenteerde namelijk het Ruimtelijk Voorstel waarin brede welvaart voorop staat.

Dat houdt simpel gezegd in dat we werken aan een leefbare en sociale provincie waar iedereen zichzelf kan zijn, de economie duurzaam is en de omgeving groen en gezond is. Wij kiezen voor die toekomst.

Ruimtelijke Puzzel
Zuid-Holland is de provincie met de meeste inwoners van Nederland. Mede daarom is dus best een ingewikkelde puzzel! Sommige keuzes zullen moeilijk zijn. Het lijkt soms makkelijker om groen vol te bouwen, om te kiezen voor makkelijke vooruitgang en alsmaar meer asfalt en bedrijven. Anne: “Maar dit college durft te zeggen: Wij willen ruimte voor onze inwoners en natuur. Wij willen duurzaamheid, voor onze omgeving en economie. Daar zijn wij trots op.”

Bewoners Zuid-Holland
De Provincie heeft een online inwonersraadpleging gemaakt zodat bewoners ook input konden geven, waar veel Zuid-Hollanders gebruik van hebben gemaakt. Mooi nieuws is dat het eindrapport van deze raadpleging in grote lijnen overeenkomt met de inhoud van het Ruimtelijk Voorstel.

“Het Zuid-Holland dat hiermee richting krijgt, is de provincie waar wij willen wonen. De komende tijd spreken we als Provinciale Staten over of en zo ja hoe we dit voorstel nog beter kunnen maken. En dat doen we graag. Maar voor nu: Ga zo door! Samen kan het.” – Anne Koning