Hoogheemraad

Hennie Wiersma-den Dulk

Over Hennie Wiersma-den Dulk

Water = Leven. Meer dan ooit ben ik doordrongen dat niets doen de toekomst van onze kinderen en kleinkinderen in gevaar zal brengen. We hebben nu al direct te maken met de gevolgen van klimaatverandering.  We zien dat juist de mensen met de minste kansen daar het meest onder lijden. Wereldwijd, wat gevolgen heeft ook dicht bij huis: de sterkste schouders moeten de zwaarste lasten dragen. We moeten:

• Zeker zijn van schoon water
  • Zeker zijn van veilige dijken
  • Zeker zijn van bestaanszekerheid
  • Alles op alles zetten voor herstel biodiversiteit en zorg voor de natuur

Ons voedsel heeft natuur nodig. Grote vervuilers moeten we aanpakken, maar ook wijzelf als kleine vervuiler moeten veel meer bewust zijn. Van wat we dumpen in ons water en hoe we water kunnen sparen. In huis, tuin en keukengebruik, door slimmer te bouwen in buurten en innovatie in de landbouw. Pak de kansen met nieuwe technieken bij het zuiveren van water door het waterschap: voor energievoorziening en hergebruik. Daarom zit ik bij de PvdA en zal ik mijn schouders eronder zetten. Niets doen kan ik niet. Kies PvdA bij de verkiezingen voor waterschap Hollandse Delta 15 maart 2023.

Samen, Sterk, Slim, Sociaal, Solidair.