Warmterotonde

Door Willem Minderhout op 24 november 2017

Op vrijdag 24 november organiseerde de Zuid-Hollandse Statenfractie van de PvdA een informatieve bijeenkomst over de Warmterotonde. Met deskundigen uit het veld, Eerste en Tweede Kamerleden, leden van de werkgroep Duurzaam, alle Statenleden en vooral bestuurders en raadsleden uit alle hoeken van Zuid-Holland is er van gedachten gewisseld over deze warmte-infrastructuur.

Is de warmterotonde een goede manier om huizen in de toekomst van het gas los te koppelen? Is het betaalbaar? Is deze regionale aanpak wenselijk, of kan het toch beter lokaal? En wat wordt de rol van de Provincie?

Het was een boeiende middag. Hieronder vindt u het verslag van deze middag en wat aanvullende tekst.  De Statenleden hebben in ieder geval genoeg stof tot nadenken meegekregen van de enthousiaste aanwezigen.

Warmterotonde – verslag
Verwarming zonder aardgas. Versie 8 sept’17

Willem Minderhout

Willem Minderhout (1959) is voor een tweede periode Statenlid namens de PvdA in Zuid-Holland. Hij studeerde geschiedenis en bedrijfskunde en is ruim tien jaar docent voor de opleiding Bestuurskunde van de Haagse Hogeschool. Daarvoor werkte hij in het openbaar vervoer (HTM/’9292’), de IT (Origin) en voor de Tweede Kamerfractie van de PvdA.     Biografie “Ik