15 december 2015

Tekort fietsparkeerplekken stations oplossen

Uit een brief van staatssecretaris Dijksma blijkt dat er ondanks allerlei maatregelen de komende jaren nog steeds een groot tekort aan fietsparkeerplekken is op stations. De PvdA vindt dat zorgelijk en wil dat de provincie helpt het tekort weg te werken. Woordvoerder Anne Koning: Juist in onze drukke provincie, is het belangrijk dat meer mensen met het openbaar vervoer en de fiets reizen. Het werkt dan totaal niet motiverend als reizigers tientallen minuten tijdsverlies hebben op stations omdat ze hun fiets niet eenvoudig en snel kunnen parkeren!’

In maart van dit jaar heeft de PvdA het deltaplan fiets gelanceerd. In dit plan stelt de partij voor rijksmiddelen voor fietsparkeerplekken gericht in te zetten bij stations die nu te vol zijn. Het Deltaplan Fiets kunt u hier lezen. http://www.pvdazuidholland.nl/uploads/nieuws/2015_3_04_deltaplan_fiets.pdf. Voorbeelden van slechte fietsparkeerplaatsen op stations horen wij graag van u!

Waar ben je naar op zoek?