Paulien van der Hoeven geïnstalleerd als Statenlid

7 februari 2020

Tijdens de Provinciale Statenvergadering van 5 februari 2020 is Paulien van der Hoeven geïnstalleerd als Statenlid voor de PvdA. Zij zal tijdelijk zitting nemen in de Staten als vervanger van Leo Bruijn die zijn functie heeft moeten neerleggen wegens gezondheidsklachten. Paulien zal zitting nemen in de commissie ‘Bestuur, Maatschappij en Middelen’ en de financiële woordvoerder zijn.

“Het is voor mij een bijzondere eer en verantwoordelijkheid om voor deze mooie provincie, als geboren Westlandse, Statenlid te mogen zijn voor de PvdA. Maar de aanleiding is een verdrietige, Leo Bruijn die ziek is. Leo, is een rasechte sociaaldemocraat met een enorme bak ervaring en drive. Dat hij nu zijn werkzaamheden heeft moeten neerleggen is een slag voor de fractie. Hopelijk kan Leo snel weer terugkeren. Tot die tijd zal ik mijn best doen voor een solidair, inclusief en duurzaam Zuid-Holland.”

Paulien is in het dagelijks leven werkzaam bij het Ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties als projectleider binnen het programma eID (elektronische identiteit). Binnen de PvdA is zij geen onbekende, want Paulien is al geruime tijd voorzitter van de PvdA afdeling Den Haag.

We wensen Paulien veel succes in haar nieuwe rol als Statenlid.