Op voorstel PvdA betrekt provincie inwoners bij toekomst kust

21 mei 2018

De provincie Zuid-Holland maakt, in vervolg op het nationale kustpact, een nieuwe toekomstvisie voor de Zuid-Hollandse kust. Het gaat om belangrijke keuzes. Bijvoorbeeld tussen rust of meer vertier, tussen meer natuur of meer toerisme en tussen windmolens op land of op zee. De wensen van de inwoners van Zuid-Holland lopen hierover ongetwijfeld uiteen, maar zijn binnen de provincie grotendeels onbekend. De fractie van de PvdA in Provinciale Staten vindt het heel belangrijk dat alle inwoners van de provincie hun mening kunnen geven over de toekomstige ontwikkeling van “hun kust”. Op voorstel van PvdA-statenlid Ron Hillebrand wordt daarom voorafgaand aan de besluitvorming in Provinciale Staten een enquête en een Kustdag georganiseerd waar iedereen zijn ideeën of opvattingen kan geven. Meedoen aan de enquête is heel eenvoudig. Hij bevat namelijk slechts drie (open) vragen die iedereen makkelijk kan beantwoorden:

“Wat wilt u behouden ten aanzien van de kust?”
“Wat wilt u toevoegen aan de kust?”
“Waarvan zou u minder willen zien ten aanzien van de kust?”
De uitkomsten van de enquête worden na bestudering betrokken bij de besluitvorming. De fractie van de PvdA roept alle leden en sympathisanten van de PvdA, maar ook iedere andere inwoner van de provincie, op om zijn of haar wensen voor de toekomstige ontwikkeling van onze mooie kust door te geven.

De enquête is hier te vinden.

De kustdag is op 20 juni. Ook hiervoor kunt u zich nog opgeven.

Meer algemene informatie over het project is te vinden via deze link.

Waar ben je naar op zoek?