16 december 2015

Nachtboot: ‘Precies wat Drechtsteden nodig heeft’

Vandaag heeft Metin Celik, PvdA woordvoerder Openbaar Vervoer, de uitslag van de enquete Nachtboot Drechtsteden aangeboden aan Provinciale en Gedeputeerde Staten. De uitslag laat zien dat een overgrote meerderheid van de respondenten (93%) het idee van een nachtboot ‘Een goed idee’, vindt, ‘precies wat de Drechtsteden nodig heeft’. Argumenten die de respondenten hiervoor aanvoeren zijn dat het goed is voor horeca, detailhandel, festivals en toerisme. Daarnaast vindt men dat het de verkeersveiligheid vergroot en dat het een impuls geeft aan het samenwerkingsverband Drechtsteden.

De uitslag van de enquete bevestigt het vermoeden van de PvdA dat uitbreiding van de dienstregeling van de waterbus nodig is. De partij is blij met de uitslag en sluit zich graag aan bij een respondent die schrijft dat ‘Water is wat Drechtsteden bindt en is onmiskenbaar de beste entree en uitgang van Dordt’. Wat de PvdA betreft krijgt die onlosmakelijkheid nu ook in de late avonduren gestalte.

De enquete Nachtboot Drechtsteden is opengesteld tussen 24 september en 22 oktober 2015. De enquete is ingevuld door 245 personen. Op 20 januari organseert de partij een debat over de nachtboot op de Waterbus. Meer informatie daarover volgt.

15_12_16_nachtboot_enquete_uitslag.pdf

15_12_16_waterbus.jpg