Mag ik je wat vragen?

23 maart 2020

Je hoort het overal “we leven in een bijzondere tijd”! En dat is ook zo: door het heftige virus wordt het dagelijks leven beetje bij beetje veranderd en wordt onze sociale bubbel kleiner. Hoe erg sommigen, ik zelf ook, het moeilijk vonden of daar tegen vochten in het begin, ontkennen zou echt het domste zijn wat we nu kunnen doen.

De afgelopen dagen heb ik gesproken met leden en niet-leden. Sommigen waren ouder en / of slecht ter been en anderen werkten enorm hard in de zorg, het onderwijs, als hovenier of vanuit huis. Ze hadden allemaal iets gemeen: ze konden allemaal niet zomaar boodschappen doen, de hond uitlaten of andere kleine dingen des levens omdat het virus ze beperkte. Maar ook was eenzaamheid en thema, want “Mats, normaal kwam de huishoudelijke hulp en had ik een praatje, maar nu niemand. Alleen ik, de tv en radio”. En het kan niet anders dan dat dit niet alleen in mijn omgeving gebeurd, maar bij heel veel meer mensen.

Daarom heb ik een vraag voor jullie: Heb jij hulp nodig? Kan je niet de hond uitlaten of boodschappen doen? Moet er iets gebeuren of wil je gewoon even praten? Laat ons dit weten! Zuid – Holland is groot maar als provinciebestuur hebben we wel contact met alle afdelingen en we kunnen proberen je in contact te brengen met iemand van de lokale afdeling. En natuurlijk, als ik of het bestuur dat kan, helpen we waar we kunnen.

Jullie kunnen mailen naar [email protected]. Maar bellen of Whatsappen naar (06) 517 410 92 mag ook. Jullie krijgen mij dan aan de lijn.

We zijn één familie, met elkaar, en we moeten op verschillende manieren elkaar helpen. Zorg dan ook voor elkaar en volg de adviezen van het RIVM op.  Het strand ligt er straks echt nog. De bouwmarkt? Die loopt heus niet weg. En de bloesem? De bloesem komt volgend jaar echt weer terug. Gegarandeerd.

We moeten dit met elkaar doen, samen sterk!

Met rode en vriendelijke groet,

Mats Bergman – de Zwart
Voorzitter PvdA Zuid – Holland

Waar ben je naar op zoek?