Lijsttrekker Anne Koning genomineerd voor Groenste Politicus 2018!

Door Anne Koning op 28 januari 2019

Goed nieuws! Onze lijsttrekker Anne Koning is genomineerd voor de eervolle titel Groenste Politicus! Natuurmomenten houdt deze verkiezing ieder jaar, en heeft er dit jaar voor gekozen om specifiek provinciale politici te nomineren. De provincie heeft een hele grote betekenis voor natuurgebieden en op 20 maart kunt u weer stemmen voor de Provinciale Staten.

De ‘Groenste Politicus’-verkiezing is speciaal in het leven geroepen om politici die zich inzetten voor een groenere wereld in het zonnetje te zetten. De provincie is van groot belang voor natuur en landschap, zeker sinds de decentralisatie van het natuurbeleid. Anne Koning heeft veel contact met natuurorganisaties en luistert goed naar de inspraak van inwoners. In de Provinciale Staten heeft zij zich onder andere ingezet voor de weidevogels en weidevogelvrijwilligers, de bescherming van de smient en de komst van ottertunnels bij de Nieuwkoopse Plassen. Ook heeft zij zich samen met andere Statenleden hard gemaakt voor de gezonde groene leefomgeving in de Omgevingswet.

De PvdA zet zich in voor de versterking van natuurgebieden en wil dat iedereen kan genieten van groen en natuur. Anne Koning laat dit als geen ander zien in haar actieve inzet voor de natuur.

Wacht niet langer, klik op de afbeelding en stem op Anne!

Uit de drie kandidaten met de meeste stemmen, kiest een vakjury op 10 maart 2019 de winnaar van de titel ‘Groenste Politicus van 2018’.

Anne Koning

‘Ik stroop graag mijn mouwen op’  Aan de kant staan is niets voor Anne Koning. Liever stroopt zij haar mouwen op. Om vorm te geven aan de samenleving van de toekomst. Als lijsttrekker bij de Provinciale Statenverkiezingen en als gedeputeerde wonen, ruimtelijke ordening, recreatie en sport is zij flink bezig. Haar grootste ambitie? “Bouwen voor iedereen.”     Oog voor mensen met pech  “Ik sta voor

Meer over Anne Koning