Informatie over coronavirus

16 maart 2020

De PvdA Zuid-Holland houdt de ontwikkelingen van het coronavirus in de gaten en volgt de richtlijnen van het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu (RIVM) en het ministerie van Buitenlandse Zaken nauwgezet. Sinds donderdag 12 maart jl. worden bijeenkomsten met meer dan 100 personen in heel Nederland afgelast. Daarnaast heeft de regering sinds gisteren de maatregelen uitgebreid en verlengd tot en met maandag 6 april 2020.

Fysieke bijeenkomsten afgelast tot en met 6 april

Conform de richtlijnen van de overheid vinden tot en met maandag 6 april 2020 geen bijeenkomsten meer plaats. Er is dan ook besloten om onze ALV van 21 maart 2020 te annuleren. Daarnaast is er besloten om tot en met 1 april 2020 bijeenkomsten in Provinciale Staten-verband te annuleren. Het gaat hierbij om alle vergaderingen, werkgroepen, technische sessies en werkbezoeken. Op die manier geven we gehoor aan de oproep van het RIVM en dragen we bij aan het minimaliseren van de risico’s op verspreiding van het coronavirus.

Blijf thuis bij gezondheidsklachten

Blijf thuis om uit te zieken en om anderen niet te besmetten bij verkoudheid, hoesten of koorts. Neem telefonisch contact op met de huisarts of de lokale GGD als uw klachten erger worden (meer dan 38 graden koorts, hoesten of benauwdheid).

Aangezien de instructies van het RIVM kunnen wijzigen, check de website voor actuele richtlijnen.

Ontwikkelingen en meer informatie

De PvdA Zuid-Holland houdt de ontwikkelingen in de gaten en volgt de adviezen en instructies van het RIVM en de GGD. Voor meer en actuele informatie over het coronavirus en preventiemaatregelen verwijzen we naar de volgende websites:

Waar ben je naar op zoek?