Goed nieuws! Nieuwe fietsenstallingen bij stations in Zuid-Holland

12 december 2018

Mede dankzij de inzet van de provincie zullen er de komende tijd extra fietsenstallingen worden geplaatst bij stations als die van Zwijndrecht, Dordrecht, Hillegom, Gouda, Leiden, Delft Zuid, Rotterdam Blaak en Rotterdam Alexander. De PvdA-fractie is blij met dit nieuws, want het is belangrijk dat inwoners makkelijk hun fiets kwijt kunnen bij het station: immers vormen de fiets en het openbaar vervoer de duurzaamste (en vaak ook de snelste) manier om van a naar b te komen

De PvdA vindt bereikbaarheid voor de fiets en het openbaar vervoer van groot belang en is daarom blij met deze grote investering in de fietsvoorzieningen. In de grote opgave van verduurzaming is reizen met de fiets en het openbaar vervoer een slimme stap. En hoe fijn is het dan dat je dan ook je fiets goed kwijt kunt?! Ook de komende jaren wil de PvdA in Zuid-Holland werken aan het aantrekkelijker maken van fietsen, als het aan de partij ligt niet alleen door te investeren in veilige fietsenstallingen, maar ook door het fietsnetwerk te verbeteren en veilige en vlotte fietspaden te plaatsen.

Bovendien is verkeersveiligheid van groot belang. Lees hier wat de PvdA Zuid-Holland eerder al gedaan heeft om de verkeersveiligheid te kunnen verbeteren.

Wat wil de PvdA de komende jaren doen voor de fiets en het ov? Lees hier het verkiezingsprogramma.