Goed nieuws! Mede dankzij PvdA extra geld voor duurzame energie

Door Anne Koning op 2 juli 2018

Tijdens de Statenvergadering van maart 2018 heeft de PvdA voorgesteld dat de provincie zou helpen om de energietransitie te versnellen. De PvdA vroeg destijds geld voor de verduurzaming van woningen en voor de plaatsing van zonnepanelen op geluidsschermen langs provinciale wegen. Bij de Statenvergadering van woensdag 27 juni zijn de voorstellen over beide onderwerpen aangenomen door de Provinciale Staten!

Dankzij een motie van de PvdA worden de mogelijkheden om zonnepanelen op provinciale geluidschermen in beeld gebracht. Als uit het onderzoek blijkt dat er extra geld voor nodig is, kunnen we dat voorstellen na de verkenning. Die verkenning is gevraagd voor de begrotingsbehandeling in november van dit jaar. De PvdA zal de ontwikkelingen nauwgezet volgen.

Bovendien is er 2,5 miljoen euro extra geregeld voor het verduurzamen van woningen. Dit deden we afgelopen Statenvergadering samen met de SP. En dat is goed nieuws: aandacht gaat hierbij vooral naar inwoners met een kleinere beurs en eigenaren van verenigingen.

De stap naar duurzame energie, zoals zonnepanelen, is belangrijk. En een huis dat minder energie nodig heeft bespaart het meest. De PvdA vindt het van groot belang dat de energietransitie snel en voorspoedig verloopt. Het plaatsen van meer zonnepanelen kan hierin een groot verschil maken. Lees hier het standpunt van de PvdA over groene energievoorziening.

Anne Koning

‘Ik stroop graag mijn mouwen op’  Aan de kant staan is niets voor Anne Koning. Liever stroopt zij haar mouwen op. Om vorm te geven aan de samenleving van de toekomst. Als lijsttrekker bij de Provinciale Statenverkiezingen en als gedeputeerde wonen, ruimtelijke ordening, recreatie en sport is zij flink bezig. Haar grootste ambitie? “Bouwen voor iedereen.”     Oog voor mensen met pech  “Ik sta voor

Meer over Anne Koning