Uitslag Statenverkiezingen Zuid-Holland

25 maart 2019

De Kiesraad heeft op 25 maart om 10 uur ’s ochtends de definitieve uitslag van de verkiezingen vastgesteld. In Zuid-Holland gaat de Partij van de Arbeid verder met 4 zetels, een verlies van 1 zetel. Onder leiding van fractievoorzitter Anne Koning zullen Leo Bruijn, Evelyn Hijink en Willem Minderhout zich de komende vier jaar voor de volle 100% inzetten voor een sterke, sociale en groene provincie en voor een eerlijke toekomst.

De PvdA feliciteert GroenLinks, DENK en Forum voor Democratie met hun winst. Fractievoorzitter Anne Koning en voorzitter van de PvdA Zuid-Holland Mats Bergman willen alle kiezers die op de PvdA gestemd hebben bedanken voor hun en vertrouwen en bedanken bedanken voor hun hulp, betrokkenheid en enthousiasme tijdens de campagne. “Het gaf heel veel energie om samen met zoveel mensen onze boodschap te vertellen. Zo werken we samen aan een betere wereld en een eerlijke toekomst. En dat blijven we doen de komende jaren, voor de volle 100%!”

Het volledige door de Kiesraad gepubliceerde proces-verbaal van de verkiezingen is hier terug te vinden.