De campagne is begonnen, doe jij mee?

1 februari 2019

Partijgenoten, vrienden,

Ookal is het alweer februari en dus eigenlijk te laat, maar via deze weg wil ik jullie alsnog een goed 2019 wensen waarin we hopelijk kansen krijgen die 2018 ons niet gegeven heeft. Niet alleen op politiek niveau, maar ook gewoon thuis, op werk, in de liefde en op andere persoonlijke aspecten.

Voor mij persoonlijk wordt het een spannend jaar, waarin een groot gedeelte in de eerste paar maanden zit: de Provinciale Staten- en Waterschapsverkiezingen. Ze zeggen waarschijnlijk niet voor niks dat “alles wat je voor het eerst doet extra spannend is” en in dit geval is het ook zo voor mij. Echter, en dat delen we met elkaar, de enige weg is de weg omhoog. En wat het resultaat ook mag worden, we hebben eigenlijk al gewonnen. De sfeer binnen de partij is positief, energiek, gedreven en realistisch. Worden we de grootste? Nee! Maar de tijd verandert, de partij verandert en we doen het met elkaar. Dat, partijgenoten, dat is winst! En als je denkt “Echt winnen zullen we niet meer” dan kan ik je zeggen dat ik dat bij mijn clubje Feyenoord ook wel eens dacht en afgelopen zondag toch echt stond te juichen zoals ik al lang niet gejuicht heb.

De komende campagne is echter wel cruciaal, er staat veel op het spel en het speelveld en vooral de spelers zijn veranderd. Naast de partijen die nu ook al zitting hebben in de Staten gaan FvD, NIDA, DENK en lokale partijen meedoen. De concurrentie is enorm groot. En binnen al dat geschreeuw moeten wij laten zien dat wij, hoe je het ook wendt of keert, de beste partij zijn.

Onze campagne richt zich op punten die voor ons echt belangrijk zijn:

• Zeker zijn van eerlijk werk;
  • Zeker zijn van betaalbaar wonen;
  • Zeker zijn van schoon water;
  • Zeker zijn van goede zorg in de buurt;
  • Zeker zijn van schone lucht;
  • Zeker zijn van politiek die luistert.

Deze boodschap verspreiden wij natuurlijk via de sociale media (Facebook, Twitter en Instagram). Daarnaast willen we ook op alle andere mogelijke manieren ons rode hart delen. Het bestuur, de kandidaten en de campagnecommissie kunnen dat niet alleen. Daar hebben we alle mensen voor nodig. Of je nou net lid bent of al 100 jaar, iedereen is nodig. Langzaam beginnen de afdelingen acties te bedenken, langzaam begint het te leven. Maar het kan nog veel meer, veel luider en natuurlijk veel roder.

Daarom doe ik via dit bericht een oproep aan alle afdelingen: Help ons om de bewoners van onze mooie provincie te laten zien dat de PvdA DE partij is. Of je nou een klein team hebt of een groot team, dat maakt niet uit. Alle handen zijn welkom. Zowel voor fysieke als digitale inspanningen.

Heb jij een idee wat je graag wilt doen, stap naar je afdelingsbestuur of fractie en nodig een kandidaat uit. Wil je iets doen maar weet je niet hoe je die stap moet zetten, dan kan je me altijd bellen (tel: 06-51741092). Al is het misschien handiger om te Whatsappen, je krijgt altijd antwoord.

Voor nu zijn we met elkaar hard bezig om de posters te verspreiden en de flyers te bestellen. We helpen overal om de acties op te zetten en met elkaar in contact te blijven, ik blijf het alleen zeggen, wij kunnen dat niet alleen.