Dag van de Flexmedewerker: Eerlijk werk verdient zekerheid

Door Rosalie Bedijn op 17 juni 2021

Op de Dag van de Flexmedewerker staan we niet alleen stil bij het belang van deze groep, maar ook bij de moeilijke tijden waarin ze als gevolg van de corona crisis in terecht zijn gekomen. Een flexmedewerker heeft minder baanzekerheid, wat betekent dat je weinig zekerheid hebt van het behouden van je baan. Door een gebrek aan baanzekerheid, ontvang je ook minder inkomenszekerheid. Voorbeelden van flexwerkers zijn uitzendkrachten, seizoenswerkers of een werknemers met een nulurencontract. Veelal worden ZZP’ers ook tot flexmedewerkers gerekend.

Aan het begin van de corona crisis heeft het ruim drie maanden geduurd, voordat óók flexmedewerkers aanspraak konden maken op steun vanuit de Rijksoverheid. Drie maanden lang hebben mensen geleefd in onzekerheid. Kan ik mijn zorg nog betalen? Heb ik zometeen nog een dak boven mijn hoofd?

“De PvdA Zuid-Holland vindt dat we voor deze groep moeten opkomen. Eerlijk werk verdient namelijk een eerlijke beloning.”, aldus Statenlid en fractievoorzitter Rosalie Bedijn.

Vandaag vieren we de inzet van onze flexmedewerkers in deze moeilijke tijden, maar kijken we ook naar de toekomst. De PvdA zal zich inzetten voor zekerheid van bestaan voor iedereen die zich hier in Nederland inzet voor onze maatschappij én economie.

Rosalie Bedijn

‘Ik wil jongeren een stem geven’  Het provinciale politieke bedrijf is nog te veel het domein van grijze mannen. Jongeren zijn er maar weinig te vinden. Terwijl beslissingen die genomen worden vaak over hún levens gaan. Dat moet veranderen, vindt Rosalie Bedijn. Als jong PvdA-statenlid geeft zij het goede voorbeeld.    Minder zekerheid  “‘Als je

Meer over Rosalie Bedijn