Blog: terugblik op de formatie

Door Wim van Heemst op 5 juli 2019

De verkiezingen op 21 maart zijn voor de PvdA voor het hoogheemraadschap van Schieland en de Krimpenerwaard succesvol verlopen. Met bijna 5000 stemmen meer dan 4 jaar geleden behielden we onze 3 zetels. De daaropvolgende formatie verliep echter teleurstellend. Het advies van de informateur was duidelijk. WaterNatuurlijk, de VVD en bedrijven werden geadviseerd om samen met de PvdA de coalitie-onderhandelingen te starten. Dit advies is door deze drie partijen niet overgenomen. Ze besloten in zee te gaan met de CU/SGP. De eindversie van het conceptcoalitie-akkoord van deze 3 partijen is nog wel aan ons voorgelegd met als doel er een breder gedragen bestuursovereenkomst van te maken. De PvdA heeft besloten hier niet aan mee te werken. En voor de rol als oppositiepartij te kiezen. De komende 4 jaar zal de PvdA zich bestuurlijk constructief opstellen: goede voorstellen zullen we steunen, slechte voorstellen zullen we afwijzen en daarvoor alternatieven inbrengen.

Wim van Heemst

Wim van Heemst werkte jaren in het management van o.a. Ministeries, Waterschappen en Gemeenten, tot hij de overstap maakte naar de functie van voorzitter van de deelgemeente Kralingen-Crooswijk. Sinds 2015 is Wim lid van het algemeen bestuur van het Hoogheemraadschap Schieland en de Krimpenerwaard. Na een succesvolle periode is Wim nu lijsttrekker namens de PvdA

Meer over Wim van Heemst