Rosalie Bedijn benoemd tot bestuurslid Statenlidnu

10 oktober 2019

Afgelopen week vond het jaarlijkse IPO Jaarcongres plaats in gastprovincie Groningen. Namens de PvdA Zuid-Holland was Gedeputeerde Anne Koning er aanwezig. Zo sprak zij met gedeputeerden Sport ter voorbereiding van de ontmoeting met minister Bruins op 10 oktober. Tijdens het congres hield Statenlid.nu ook een vergadering, waarbij ons Statenlid Rosalie Bedijn is benoemd tot bestuurslid. Met de komst van Rosalie Bedijn (25) krijgt het bestuur er een door de wol geverfde campagnevoerder en politiek dier bij.

Het IPO Jaarcongres is een mooi moment voor de 12 provincies, leden van Gedeputeerde Staten, alle Statenleden en provinciale collega’s om met elkaar in gesprek te raken. Zo werd Theo Bovens, Gouverneur van de provincie Limburg en tevens IPO-voorzitter gevraagd wanneer hij het jaarcongres als succesvol zou ervaren. Bovens: “Wanneer mensen vanuit de provincies elkaar, ook over de provinciegrenzen heen, ontmoeten.” De nadruk ligt dan ook vooral op verbinden, kennis uitwisselen en integraal samenwerken. “Het is een goed moment om kennis uit te wisselen, maar ook op een informele wijze na te denken hoe wij nog beter met elkaar kunnen samenwerken” benadrukt Anne Koning. Volgend jaar vindt het IPO Jaarcongres plaats in Noord-Brabant.

Tijdens het congres hield Statenlid.nu ook een vergadering, waarbij ons Statenlid Rosalie Bedijn is benoemd tot bestuurslid. Statenlidnu ondersteunt en komt op voor de belangen van onze Statenleden. Zij hebben als uitgangspunt het bevorderen van de deskundigheid van de Statenleden. Statenleden leveren een bijdrage aan de samenleving door de belangen te vertegenwoordigen van de inwoners uit hun provincie. Echter, het statenwerk vraagt veel tijd en inzet, wat soms moeilijk te combineren is met een baan, studie of gezin. Jonge Statenleden moeten hierbij goed ondersteund worden. Hier zal Rosalie zich onder andere voor gaan inzetten. “Het Statenlidmaatschap is een eervol en enorm interessante functie. Ik zet me met veel energie en enthousiasme in voor de belangen van onze inwoners. Maar het Statenlidmaatschap kent ook een hoge werkdruk. Ik vind dat het ambt toegankelijk moet blijven voor iedereen die een bijdrage wil leveren aan de provincie. Dat draagt bij aan een gezonde democratie.”

Wil je meer over Rosalie weten of haar een berichtje sturen? Bekijk dan hier haar profiel. Je kunt Rosalie mailen via [email protected] of via [email protected].