Bericht uit het waterschap: Hoogheemraadschap van Delfland

Door Lobke Zandstra op 6 december 2019

In het Hoogheemraadschap Delfland werd eind november de begroting vastgesteld. In 2020 blijven de tarieven gemiddeld gelijk. Daar zijn wij blij mee. Ook is er voldoende aandacht voor duurzaamheid, waterveiligheid en communicatie.  De PvdA-fractie heeft dan ook ingestemd met de begroting.

Op initiatief van de PvdA stond het Gemeenlandshuis tijdens de vergadering open voor belangstellenden uit het gebied van Delfland. Veel gemeenteranden kennen het al, maar in Delfland was het nieuw: gast van de VV. De gasten werden verwelkomd door Lobke Zandstra uit de PvdA-fractie. De gasten kregen uitleg over de werkzaamheden van het waterschap en konden op de publieke tribune de beraadslagingen van de Verenigde Vergadering volgen. Door middel van een evaluatieformulier werden hun indrukken opgehaald. Het was leuk om te zien dat er ook een aantal partijgenoten bij waren! 13 februari doen we dit weer. Interesse om erbij te zijn? Laat het ons weten op [email protected].

Op dit moment wordt er in Delfland gewerkt aan de vaststelling van de Watervisie. De Watervisie moet als praatplaat dienen om in gesprek te gaan met gemeenten over hun omgevingsvisie. Daarbij wil het waterschap aan de voorkant betrokken zijn. De PvdA juicht dat toe, maar vraagt zich af of we wel voldoende stelling nemen in de Watervisie. Ook stellen we vragen bij het proces. De fractie heeft hiervoor de raadsfracties om input gevraagd. 19 staat de Watervisie op de agenda van de VV. Interesse om mee te lezen? Klik dan hier.

In het nieuwe jaar gaat de PvdA Delfland fractie weer op werkbezoek. Dat doen we graag met afdelingen en leden. Nodig ons vooral uit!

Lobke Zandstra

Ik ben bestuurslid van HHS Delfland namens de Partij van de Arbeid, omdat de PvdA staat voor solidariteit en duurzaamheid. In Nederland leven we met het water. We kunnen niet zonder water en moeten ons tegelijkertijd tegen het water beschermen. Graag wil ik me inzetten voor een goede klimaatadaptatie zodat we droge voeten houden, schoon

Meer over Lobke Zandstra

Waar ben je naar op zoek?