11 mei 2017

Provincie moet ruimte bieden aan homo-ontmoetingsplekken

Voor mannen die seksdates willen maken in de buitenlucht met andere mannen zijn er zogenaamde Homo-ontmoetingsplekken (hop’s). Omdat het taboe op homoseksualiteit anno 2017 helaas nog altijd leeft, blijkt er ondanks internet nog steeds  behoefte te zijn aan dergelijke plekken, horen wij van de stichting het Keelbos. Tegelijkertijd zijn er mensen die zich hieraan storen en zich niet veilig voelen als ze langs deze ontmoetingsplekken moeten gaan.

Volgens ons is het daarom goed dat er in Zuid-Holland ruimte is voor dergelijke hop’s, die ver van de bebouwde omgeving zijn – en dus geen overlast geven aan anderen. Gelukkig vindt de gemeenteraad van Pijnacker-Nootdorp dat ook. Want zij hielden recent de plannen van B&W tegen. Deze plannen werden voorgelegd omdat de gemeente Pijnacker-Nootdorp recent het eigendom van het recreatiegebiedje Ruyven van de provincie heeft overgenomen. Daarom vragen wij aan gedeputeerde staten of er voorwaarden voor het gebruik van het gebeid zijn meegegeven bij de overdracht.

Lees hier de vragen: 3293 VRAGEN Statenfractie PvdA HOP’s Zuid-Holland