11 februari 2016

Commissie Verkeer en Milieu steunt agenderingsverzoek enquete Nachtboot Drechtsteden

De commissie Verkeer en Milieu heeft ingestemd met bespreking van de uitslag van de enquete Nachtboot Drechtsteden op woensdag 9 maart. Woordvoerder Metin Celik: ‘Wij zijn blij dat ook andere partijen de waterbus een warm hart toedragen en met ons mee willen denken over hoe we de dienstregeling over water zo snel mogelijk kunnen uitbreiden in de avonduren’.

Eerder organiseerde de PvdA op de waterbus een debat over de uitslag van de enquete. Tijdens dit drukbezochte debat, kreeg het voorstel om de dienstregeling van de waterbus uit te breiden in de avonduren veel bijval. Inwoners, maatschappelijke organisaties en het bedrijfsleven, maar ook bestuurders van verschillende partijen onderschreven de uitslag van de enquete dat uitbreiding van de dienstregeling een enorme impuls kan gaan geven aan enerzijds de horeca, detailhandel en het culturele leven, anderzijds aan het samenwerkingsverband Drechtsteden.